Gry przeglądarkowe typu Plemiona, OGame, Ikariam (i podobne) to produkcje tworzone od wielu lat (nawet z 2002 roku). Obecnie widzimy efekt sumy prac z ponad 20 lat rozbudowy tych gier. Zatem powinniśmy podobnie podejść do tematu tworzenia własnej gry, czyli liczymy koszt utrzymania podstawowej ekipy, która zbuduje nam podstawową wersję gry, a następnie będzie ją stale rozwijać. Dopiero wtedy będziemy w stanie tworzyć grę, która ma szanse na powodzenie komercyjne.
Tworzenie gry przeglądarkowej strategicznej, takiej jak Plemiona, Ogame czy Ikariam, wiąże się z kilkoma kluczowymi kosztami, które należy uwzględnić przed rozpoczęciem projektu.
Pierwszym z nich jest koszt ekipy technicznej, która będzie odpowiedzialna za budowanie, rozwijanie i opiekę nad grą. Zatrudnienie odpowiedniej kadry programistów, grafików i testerów może być kosztowne, jednak jest to kluczowe dla sukcesu gry.
Kolejnym ważnym kosztem jest zapewnienie odpowiednich serwerów, które będą w stanie wytrzymać nawet dużą liczbę graczy. Koszty utrzymania i rozbudowy infrastruktury serwerowej mogą być znaczne, ale jest to niezbędne dla stabilnego działania gry.
Ostatnią ważną kwestią jest koszt działań marketingowych. Gra przeglądarkowa jest tak samo produktem jak każdy inny i powinna być odpowiednio reklamowana, aby dotrzeć do potencjalnych graczy i przyciągnąć ich do gry. Koszty reklamy, eventów i innych działań marketingowych mogą być znaczne, ale są konieczne dla sukcesu gry.
W mojej ocenie totalne minimum, jakie jest potrzebne tylko na ekipę techniczną to kwota od 13800 zł netto / miesięcznie. To 120 godzin pracy zespołu w miesiącu (zupełne minimum, grafika tworzona za pomocą sztucznej inteligencji, wsparcie grafika jedynie na poziomie dostosowania i retuszu grafiki, grafik na potrzeby precyzyjnych elementów takich jak ikonki, symbole, interfejs gry + programowanie, kodowanie, testy).
Dodatkowo po publikacji gry minimum od 10 tys. zł netto / miesięcznie na działania marketingowe.
Na serwery? Od 1 tys. zł netto / miesięcznie — tu kwota zależy od samej gry, obciążenia serwerów, ilości graczy aktywnych itp.
Potrzebujesz dokładniejszej wyceny? Zapraszam do kontaktu
Gra Plemiona — jest to popularna gra strategiczna, w której gracze kontrolują plemię i walczą o przetrwanie w świecie fantasy. Gracze mogą budować budynki, rekrutować jednostki bojowe i handlować z innymi graczami, aby rozwijać swoje plemię. Gra jest dostępna na wielu platformach, w tym przeglądarkach internetowych.
Gra Plemiona jest osadzona w świecie fantasy. Gracze kontrolują swoje plemię i walczą o przetrwanie w świecie fantasy. W grze pojawiają się różne elementy fantasy, takie jak magia i potwory, które gracze mogą zdobywać i wykorzystywać do rozwoju swojego plemienia. Gracze mogą też handlować z innymi graczami oraz wchodzić w sojusze z innymi plemionami i walczyć z innymi plemionami.
Gra OGame — jest to popularna gra strategiczna przeglądarkowa, w której gracze kontrolują swoją własną planetę i walczą o przetrwanie w galaktyce. Gracze mogą budować budynki, rozwijać swoją technologię, rekrutować jednostki bojowe i handlować z innymi graczami, aby rozwijać swoją planetę. Ogame jest dostępne na wielu platformach, w tym przeglądarkach internetowych.
Gra Ogame jest osadzona w świecie science fiction. Gracze kontrolują swoją planetę i walczą o przetrwanie w galaktyce. W grze pojawiają się różne elementy science fiction, takie jak technologie kosmiczne, statki kosmiczne i kolonie planetarne, które gracze mogą zdobywać i wykorzystywać do rozwoju swojej planety. Gracze mogą też handlować z innymi graczami oraz wchodzić w sojusze z innymi planetami i walczyć z innymi planetami.
Gra Ikariam — jest to popularna gra przeglądarkowa strategiczna, w której gracze kontrolują własną wyspę i walczą o przetrwanie w świecie antycznym. Gracze mogą budować budynki, rozwijać swoją technologię, rekrutować jednostki bojowe i handlować z innymi graczami, aby rozwijać swoją wyspę. Ikariam jest dostępna na wielu platformach, w tym przeglądarkach internetowych.
Gra Ikariam jest osadzona w świecie antycznym. Gracze kontrolują swoją wyspę i walczą o przetrwanie w świecie antycznym. W grze pojawiają się różne elementy antyku, takie jak miasta starożytne, budowle i jednostki bojowe, które gracze mogą zdobywać i wykorzystywać do rozwoju swojej wyspy. Gracze mogą też handlować z innymi graczami oraz wchodzić w sojusze z innymi wyspami i walczyć z innymi wyspami.
Plemiona, Ogame i Ikariam to wszystkie gry przeglądarkowe strategiczne. Wszystkie te gry polegają na kontrolowaniu swojego plemienia, planety lub wyspy i walce o przetrwanie. Wszystkie te gry pozwalają graczom na budowanie budynków, rozwijanie swojej technologii, rekrutowanie jednostek bojowych i handlowanie z innymi graczami w celu rozwoju swojego plemienia, planety lub wyspy. Wszystkie te gry są dostępne na wielu platformach, w tym przeglądarkach internetowych.
Gra przeglądarkowa może generować przychód z różnych źródeł, takich jak reklama, płatny dostęp do gry, subskrypcja, dostęp darmowy z opcjami płatnymi, lokowanie produktów, sprzedawanie gadżetów reklamowych oraz bezpłatna gra z opłatami za ulepszenia.
Reklama jest jednym z potencjalnych źródeł dochodu, jednak należy pamiętać, że aby była skuteczna, należy ją odpowiednio wyważyć i mieć już odpowiedni ruch na stronie.
Płatny dostęp do gry oraz subskrypcja to kolejne potencjalne źródła przychodu. Możliwe jest udostępnienie darmowego dostępu do gry, z opcjami płatnymi za dodatkowe funkcje.
Lokowanie produktów oraz sprzedawanie gadżetów reklamowych to kolejne możliwe źródła przychodu.
Warto pamiętać, że im więcej źródeł przychodu zostanie zaprojektowanych w grze, tym większa szansa na to, że gra szybko stanie się dochodowa. Jednocześnie, należy uważać, aby nie wprowadzić zbyt wielu źródeł lub takich, które mogą konfliktować ze sobą.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszam do kontaktu
Tworząc grę przeglądarkową, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, aby zwiększyć szanse na sukces.
Po pierwsze, ważne jest, aby wybrać gatunek gry, który pasuje zarówno do naszych osobistych preferencji, jak i do zespołu technicznego, który będzie pracował nad grą. Zespół powinien czuć się komfortowo w świecie gry i być zmotywowany do pracy nad nią.
Po drugie, w mojej opinii, warto skupić się na prostej, ale rozbudowanej grze. Zamiast skupiać się na wysokim poziomie grafiki, lepiej skoncentrować się na ilości obiektów, czynności i przedmiotów w grze. Gra powinna mieć tysiące możliwości i wciągać na długie miesiące lub lata zabawy.
Po trzecie, projektując grę przeglądarkową, należy zadbać o jej wydajność i zapewnić, aby działała ona na dowolnych urządzeniach. Dzięki temu gracze będą mogli korzystać z gry na różnych platformach, co zwiększa liczbę potencjalnych graczy.
Po czwarte warto wybrać elementy, które będą nas wyróżniać. Na przykład, czy gra będzie mieć nielimitowane terytorium? Czy będzie wymagać ścisłej pracy zespołowej? To my jako twórcy gry podejmujemy te decyzje i powinniśmy zastanowić się, jakie elementy mogą przyciągnąć graczy.
Po piąte, jeśli chcemy stworzyć grę podobną do już istniejącej, warto zapoznać się ze społecznością tych gier i poznać problemy, z jakimi gracze się spotykają oraz to, co im się nie podoba. Należy spróbować zaoferować lepszą alternatywę w naszej grze, aby przyciągnąć graczy.
Po szóste, gracze, zwłaszcza ci, którzy płacą za grę, oczekują wysokiego poziomu obsługi. Priorytetem powinien być fantastyczny support, dedykowane forum dla graczy i błyskawiczne reagowanie na zgłaszanie usterek. Warto również zadbać o to, aby postęp gry, który został przez graczy wypracowany, nie przepadł podczas aktualizacji. Aktualizacje powinny być przeprowadzane tak, aby gracze nie mieli przerw w grze.
Chcesz stworzyć grę przeglądarkową? Zapraszam do kontaktu
Słowa kluczowe, które najlepiej opisują ten artykuł: gra przeglądarkowa, koszty, ekipa techniczna, serwery, działania marketingowe, zarabianie, reklama, płatny dostęp, subskrypcja, dostęp darmowy, opcje płatne, lokowanie produktów, gadżety reklamowe, ulepszenia, źródła dochodu, projektowanie, wydajność, urządzenia, elementy wyróżniające, terytorium, praca zespołowa, społeczność, problemy graczy, support, forum, usterki, aktualizacje, SEO, gra przeglądarkowa, tworzenie gry, rozwój, przyciągnięcie graczy, dochód, opcje finansowanie, marketing, reklama, subskrypcja, rozbudowa, wydajność, aktualizacje, gracze, support, forum, usterki, aktualizacje, SEO.
Data publikacji: 07 czerwiec 2020 rok, czas aktualizacji: 2023.01.16, rodzaj publikacji: "Częste pytanie".