Ile kosztuje stworzenie gry przeglądarkowej podobnej do plemiona, ogame czy ikarian?

Często dostaję zapytanie o wykonanie gry podobnej do tych które istnieją, a wycenę mam opierać właśnie o te produkcje. Czy można coś takiego wycenić? Tworzenie gry przeglądarkowej to skomplikowany proces, czy da się go przeprowadzić jako zwykłe zlecenie?

Gry przeglądarkowe typu Plemiona, OGame, Ikarian (i podobne) to produkcje tworzone od wielu lat (nawet z 2002 roku). Obecnie widzimy efekt sumy prac nawet 18 lat rozbudowy tych gier. Zatem powinniśmy podobnie podejść do tematu tworzenia własnej gry, czyli liczymy koszt utrzymania podstawowej ekipy która zbuduje nam podstawową wersję gry, a następnie będzie ją stale rozwijać. Dopiero wtedy będziemy w stanie tworzyć produkcję gry, która ma szanse na powodzenie komercyjne.

Z jakimi kosztami tworząc grę powinniśmy się liczyć?

  • koszty ekipy technicznej, która będzie nam budować, rozwijać grę oraz się nią opiekować,
  • koszty serwerów które wytrzymają nawet dużą ilość graczy,
  • koszty działań marketingowych - gra przeglądarkowa powinna być taka samo reklamowana jak każdy inny sprzedawanych produkt.

Ile muszę mieć budżetu miesięcznego budując grę?

W mojej ocenie totalne minimum jakie jest potrzebne tylko na ekipę techniczną to kwota od 12 tys. zł netto / miesięcznie.

Po publikacji gry minimum od 10 tys. zł netto / miesięcznie na działania marketingowe.

Na serwery? Od 1 tys. zł netto / miesięcznie - tu kwota zależy od samej gry, obciążenia serwerów, ilości graczy aktywnych itp.

Na czym taka gra przeglądarkowa może zarabiać?

  • reklama (osobiście odradzam, ma to sens gdy odpowiednio wyważymy wyświetlanie reklam, oraz mamy już duży ruch - nawet bardzo duży)
  • płatny dostęp do gry, subskrypcja (tylko taki dostęp + np. 14 dni na próbę bezpłatnie)
  • dostęp darmowy + płatny za dodatkowe opcje
  • lokowanie produktów (przy niektórych grach)
  • sprzedawanie gadżetów reklamowych
  • gra bezpłatna ale ulepszenia w grze płatne (aby mieć przewagę, aby zrobić w grze coś szybciej)

Na co warto zwrócić uwagę?

  • wybierz gatunek gry który Ci pasuje oraz sam zespół techniczny będzie czuł klimat gry,
  • w mojej ocenie warto robić gry proste, ale w efekcie rozbudowane... tzn. nie skupiajmy się np. nad wysokim poziomem grafiki, a raczej na ilości obiektów, czynności, przedmiotów w grze. Niech gra ma tysiące możliwości i wciąga na długie miesiące czy nawet lata zabawy,
  • robiąc grę przeglądarkową projektujemy ją aby była wydajna, aby działała na dowolnych urządzeniach,
  • warto wybrać sobie elementy które będą nas wyróżniać. Np. jakie? Gra bez limitu terytorium? Gra ze ścisłą pracą zespołową? To my tworzymy grę, więc te decyzje będą od nas zależeć,
  • jeśli chcemy budować grę podobną do istniejącej, wczytajmy się w społeczność tych gier. Sprawdzajmy z jakimi problemami gracze tamtych gier się spotykają, co im się nie podoba itp. - spróbujmy w naszej grze zaoferować im lepszą alternatywę.

Chcesz stworzyć grę przeglądarkową? Zapraszam do kontaktu.


Data publikacji: 08 czerwiec 2020 rok, rodzaj publikacji: "Częste pytanie".

W czym możemy Ci pomóc?

Skontaktuj się z nami:

Numer telefonu:
+48 696 969 990

Adres email:
biuro@coolpage.pl

Imię lub nazwa firmy:

Adres email do kontaktu: *

Telefon kontaktowy:

Treść wiadomości do nas: *

* pola wymagane

Dane podane w formularzu będą wykorzystane przez firmę CoolPage i FastSell w celu nawiązania kontaktu.
Wyślij wiadomość

Ta strona korzysta z plików cookies OK, rozumiempolityka cookies